Wednesday, July 8, 2009

Haosul din justitie

In urma stirilor despre protestele magistratilor, am zis sa ma informez si eu cu privire la structura interna a justitiei din Romania. Mi-a atras atentia faptul ca Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) nu depinde de Ministerul Justitiei decat pentru bani. Am zis bun, hai sa accesez si eu site-ul acestor institutii ca sa vad exact care este relatia dintre ele.

Pot spune ca am esuat. Organigrama interna a CSM o gasiti aici, insa nu prevede nimic in legatura cu alte institutii.

http://www.csm1909.ro/csm/linkuri/02_10_2007__12096_ro.PDF

Pe de alta parte, in Anexa nr. 3 din Hotararea guvernamentala cu privire la functionarea Ministerului Justitiei (vezi link mai jos), Anexa in care se afla enumerate toate institutiile subordonate ministerului, CSM nu apare defel.

http://www.just.ro/Portals/0/hg83%2029062003.pdf

Lasand confuzia mea deoparte, mi se par lipsite de bun simt protestele astea, avand in vedere ca suntem in criza economica, ca exista foarte multe probleme in infrastructura justitiei romane (sali de judecata fara curent electric, etc) care trebuiesc adresate cu fondurile disponibile, si ca la urma urmei e vorba de niste sporuri ce vin sa completeze niste salarii mai mult decat decente, avand in vedere nivelul de trai din Romania.

No comments:

Post a Comment